Többnyire az emberek valamilyen apropóból mennek el étterembe. Évforduló, születésnap, esküvő, érettségi vagy csak miértne alapon, vendéglőbe menni mindig kikapcsolódást jelent, egyfajta kuriózum, amit csak néha napján engedhetünk meg magunknak. Ilyenkor arra vágyunk, hogy lakmározzunk egy fenségeset anélkül, hogy különösebb energiát fordítanánk a főzésre, terítésre és az ezzel járó egyéb rituálékra. Mindezt úgy, hogy a pénzünkért cserébe tökéletes kiszolgálást, törődést és minőséget várjuk, finom falatokkal és jó borokkal. Sajnos ezek a naiv elképzelések nem mindig válnak valóra és egy étteremben eltöltött este az ellenkezőjét is eredményezheti mindennek.
Van, amikor csak a személyzet nem úgy bánik velünk, ahogy szeretnénk vagy kellene; van, hogy a környezettel nem stimmel valami; és ami a legkiábrándítóbb: ha az étel minősége kifogásolható. A felsorolt szempontok mindegyike elveheti a kedvünket a gasztronómiai kiruccanástól, teljesen mindegy, hogy egyenként vagy egyszerre csapódik a balszerencse.
A negatív élmények oka sokféle lehet: túl sok vendég vagy éppen rosszul megválasztott kollégák, a beteg séfet nem tudja helyettesíteni senki… stb, ez azonban soha nem lehet kifogás olyan szituációban, amikor egy szolgáltatásra várunk. Ilyen esetben az ember sokszor kénytelen csendben maradni, hogy a felszolgált ételek ne rejtsenek semmiféle turpisságot példának okáért. Viszont a méregtől vörös fejjel sokszor szeretnénk kiadni magunkból a rettenetes élményt, amit nem szeretnénk, hogy újra megtörténjen velünk (és talán másokkal sem). Néha rendkívül jó érzés megosztani a világgal a pozitív illetve negatív tapasztalatokat, felhívni mások figyelmét a részletekre és éppen erre jó az étterem.hu értékelési lehetősége. A következő hónap tematikája a legrosszabbul pontozott éttermeket teszteli, vajon tényleg olyan borzalmas élmény az adott étteremben elköltött vacsora vagy csak rossz napot fogott ki az illető. Az étterembe járás következő apropója, hogy ezt kiderítsük, ám azért jó lesz odafigyelni az intő jelekre.